JUMP – ŞUT

Atış yönüne dönüş – Zıplama – Topu atış.
Dönüşlerde Vucut Kontrolü : Plan içi kalma konusu…
A – Sağ omuz – Sağ ayak sanki iki kapı menteşesi gibi hareket edecek.
b – Sağ ayak, Sağ omuz , önde kalacak şekilde ve bir Plan içinde olacak
c – Zıplama Plan içinde olacak.
Topu atış noktasına getirme.
1 – Zıplama sürecinde yapılacak. Top sağ kaş üzerine geldiğinde, zıplama süreci devam eder olmalı.
Sanki biri bizi kaldırıyor gibi.
2 – Zıplama bittiği anda pot dirsek hareketi ile 90o yukarı hareketlenecek.
3 – Sol el başparmağı, burnunuzun önünde kalacak. İtiş, sağ dirsekle yapılacak.
4 – Önkolun, ve bilek hareket tamamlanırken 45o ye itiş yapacak.
Şimdi, 100% top çemberin merkezinden geçer. Dikkat. Girecek demiyorum.
Atış mekaniği ve Vektoryal sistem
Atış noktan – hedef noktan – zıplama vektörün aynı ” Planda ” olacak
Atış süresince kolun bu planda kalacak.
Atış sonu, kolun hedef noktan ın üzerinde kalacak.
Atış noktandan geldiğinde, 50-55o ile başlayan, çember merkezinden geçen bir parabol kullanmalısın.
Parabol kullanıp, mesafe tayinini doğru yaptıkça, çembere giren top sayısı artmaya başlar.
Bu, şartlar listesini kısalttıkça yüzde düşer.
Özet.
Atış gücü, zıplama vektörü + Kol itiş vektörü + Önkol itiş vektörü ve Bilek itiş vektörü ile olacak.
Zıplama yönünde ve/veya zıplama yönüne dönerken, Kapı Benzetmesini ” unutmayın.
Parabol da eklendiğinde şutör olmaya başlarız.
Katiyen , topu çembere atmayın – Topu çembere doğru da itmeyin ( Fallow trough )
Bu iki hareket, şutu hendbol şutuna çevirir. Topun, çemberi görmesine imkan vermez.
Şutun girme ihtimali sıfıra doğru gider. Top,” Serbest Düşüş ” kuralları ile ulaştıkça, yüzdeniz büyür.
Bu, 100% atmak isteyenler içindir.

CAVİT ALTUNAY

Share
Bookmark the permalink.